جاروبرقی صنعتی

کاربرد و مزایای دستگاه های جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

کاربرد و مزایای دستگاه های جاروبرقی صنعتی

  • ۰
  • ۰
جاروبرقی صنعتی دستگاهی است که به وسیله پمپ در داخل مخزن آن خلا و یا به عبارتی فشار منفی به وجود می آید که این کاهش فشار سبب می شود هوای محیط بیرون نسبت به هوای درون مخزن فشار بیشتری داشته باشد. در نتیجه این امر هوا از طریق لوله خرطومی از محیط بیرون به داخل مخزن انتقال پیدا می کند و طی این فرآیند مواد را نیز در این مسیر به همراه خود می آورد. هر ماده ای مشخصات مخصوص به خود را دارد و تنها با شناخت دقیق آن ها و سایر شرایط محیطی دستگاه جاروبرقی صنعتی متناسب با آن ها انتخاب می گردد. با توجه به این که هر ماده ای ماهیت و ویژگی مخصوص به خود را دارد، دستگاه های جاروبرقی صنعتی در مدل ها و ظرفیت های بسیاری متنوعی طراحی و تولید شده اند تا بتوان در هر شرایطی دستگاه مناسب را انتخاب نمود. دستگاه های مکنده بر اساس اندازه و توان کاری که دارند به رده های تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم بندی می شوند و جهت نظافت و جمع آوری آلاینده ها، انتقال مواد و غبارگیری مورد استفاده قرار می گیرند.
کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع سنگین
صنایع و کارخانه ها به دلیل داشتن فعالیت های خاص صنعتی آلودگی های بیشتر و سر سخت تری به وجود می آورند. در نتیجه این امر به منظور جمع آوری آلاینده ها، ضایعات و پسماندهای صنعتی لازم است از ابزارهای ویژه و پر قدرت بهره گیری شود. جاروبرقی صنعتی یکی از پرکاربردترین و کارآمدترین ابزارهایی است که برای مکش انواع گوناگونی از مواد به کار می رود. نظافت کارخانه ها و محیط های صنعتی به هیچ عنوان یک عمل تشریفاتی و غیر ضروری نبوده و بالعکس یک بخش مهم از تولید و عملیات صنعتی به شمار می آید. در حقیقت اگر از جاروبرقی صنعتی استفاده نشود و ضایعات و پسماندها به همان شکل در محیط باقی بماند عملکرد سیستم های صنعتی و فرآیند تولید صد در صد با اختلال مواجه خواهد شد که خود می تواند زیان ها و خسارت های فراوانی از جنبه های مختلف به بار آورد. 
اهمیت نظافت صنایع
در بسیاری از مراکز و واحدهای صنعتی انجام فرآیند نظافت و جمع آوری پسماندها در کوتاه ترین زمان ممکن حائز اهمیت است و همواره باید تا حد امکان از خرابی های متعدد و توقف خط تولید جلوگیری به عمل آید. جاروبرقی صنعتی دستگاهی است که از ویژگی سرعت و ظرفیت بالا برخوردار بوده و می تواند مواد مختلف را بدون نیاز به خاموشی خط تولید جمع آوری نماید. از همین رو در صنایع گوناگون به عنوان ابزاری بسیار ایده آل و کارآمد به شمار می آید. به این ترتیب ظرفیت تولید هم افزایش یافته و میزان بهره وری و بازدهی به مقدار محسوس و قابل توجهی تغییر و بهبود می یابد.  
  • ۹۷/۰۸/۰۲
  • plata sky

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی