جاروبرقی صنعتی

کاربرد و مزایای دستگاه های جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

کاربرد و مزایای دستگاه های جاروبرقی صنعتی

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
نظافت نیاز اساسی محیط کار و زندگی همه ما می باشد و متناسب با شرایط محیطی باید عملیات نظافت با استفاده از تجهیزات مناسب صورت گیرد. محیط کاری شامل مراکز صنعتی، کارخانه ها، کارگاه ها، اداره ها و سازمان ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی، کلیه مراکز آموزشی و صدها محیط دیگر همواره در بازه های زمانی مناسب و مشخص نظافت و پاک سازی شوند. نظافت های دوره ای و پیوسته امکان پذیر نمی شود مگر با به کار گیری دستگاه های نظافت صنعتی پیشرفته. از مهم ترین و شناخته شده ترین ابزارهای نظافتی برای هر محیطی دستگاه جاروبرقی است. به منظور نظافت محیط های صنعتی و جمع آوری آلاینده ها و پسماندهای صنعتی دستگاه های جاروبرقی صنعتی طراحی و تولید شده اند. 

نحوه کارکرد جاروبرقی صنعتی 

اساس همه دستگاه های جارو برقی صنعتی بر ایجاد خلا استوار است، به صورتی که یک پمپ مکش بر روی دستگاه قرار دارد که عامل به وجود آمدن فشار منفی یا همان خلا درون مخزن جاروبرقی می باشد. با توجه به اختلاف فشار به وجود آمده بین مخزن مکنده و محیط بیرون طبق قانون شارش هوا از فشار بیشتر به فشار کمتر جریان پیدا می کند و به وسیله یک لوله خرطومی به داخل مخزن می رود. این جریان هوای به وجود آمده مواد و آلودگی های محیط را نیز به همراه خود می آورد. 

تفاوت جاروبرقی صنعتی با جارو برقی خانگی

در محیط های صنعتی آلودگی و ضایعات به وجود آمده در حجم انبوه تولید می شوند و از طرف دیگر ماهیت این مواد سخت تر از یک گرد و غبار معمولی است. در نتیجه برای جمع آوری چنین موادی تجهیزاتی فراتر از ابزارهای متداول نظافت خانگی لازم است، تجهیزاتی که با شرایط سخت و دشوار محیط های صنعتی سازگاری داشته باشد. جارو برقی های خانگی پمپ و موتورهای کم قدرت تر و ظرفیت های کمتری دارند و به عنوان مثال نمی توانند توده های آلودگی صنعتی مانند روغن، سیمان و ... را مکش کنند. در این وضعیت جاروهای صنعتی به کار آمده و قادر خواهند بود بخش عمده ای از آلودگی های صنعتی را حذف نمایند.

مضرات و مشکلات آلاینده های صنعتی

بسیاری از پسماندها و آلودگی های صنعتی ایجاد شده در کارخانه ها، پالایشگاه ها و سایر واحدهای صنعتی ایمنی محیط کار را به مخاطره می اندازند و باعث می شوند سلامت و امنیت کارکنان و نیروهای انسانی با خطر مواجه شود. از طرف دیگر این مواد دور ریز می توانند از عوامل تخریب محیط زیست باشند. در برخی فرآیندهای صنعتی گرد و غبارهای ریزی به وجود می آید که سمی و بسیار خطرناک هستند، از همین رو باید بلافاصله بعد از پخش شدن در محیط حذف شوند و یا با جمع آوری مواد از منبع تولید از ورود ذرات سمی به محیط جلوگیری شود. از دیگر مشکلاتی که آلاینده های صنعتی به وجود می آورند، اختلال در عملیات تولید و فرآوری مواد می باشد. برخی از ضایعات تولید شده قابل بازیابی و بازگشت به چرخه تولید هستند و هدر رفت این مواد می تواند هر ساله زیان های اقتصادی فراوانی به بار آورد. با شناخت مشکلات و معضلاتی که آلودگی های صنعتی به دنبال دارد، درخواهیم یافت که بهره مندی از دستگاه های جاروبرقی صنعتی به چه میزان ضرورت دارد.

ویژگی های جاروبرقی صنعتی

دستگاه های جارو برقی صنعتی مجهز به پمپ قدرتمند ساید چنل می باشند و از طرف دیگر موتور توربینی دارند که بر پایه القای مغناطیسی کار می کنند و فاقد اجزای سایشی هستند. بنابراین موتورهای توربینی از قابلیت کارکرد طولانی مدت و پیوسته یعنی 24 ساعته برخوردار هستند. با توجه به این که در برخی محیط های صنعتی لزوم به نظافت طولانی مدت و پیوسته است جاروی صنعتی دائم کار می تواند بهترین و ایده آل ترین روش به شمار آید. بدنه این رده از دستگاه های نظافتی از جنس فولاد و با پوششی از رنگ اپوکسی ساخته شده است که آن ها را جهت کاربرد در مراکز صنعتی با شرایط سخت کاری مناسب می سازد. 

مزیت های استفاده از جاروبرقی صنعتی

جاروهای صنعتی از سیستم فیلتراسیون قوی برخوردار گردیده اند که اجازه بازگشت ذرات جمع آوری شده را به محیط نمی دهند. این دستگاه ها با جمع آوری انواع آلودگی های صنعتی ایمنی محیط کار را تضمین می کنند، از هدر رفت مواد قابل بازیابی جلوگیری می کنند، هزینه های امور نظافت را کاهش می دهند و به طور کلی با افزایش کیفیت نظافت میزان بهره وری نیروهای انسانی و بازدهی محیط کاری افزایش می یابد.
  • plata sky