جاروبرقی صنعتی

کاربرد و مزایای دستگاه های جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

کاربرد و مزایای دستگاه های جاروبرقی صنعتی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دستگاه های جاروبرقی صنعتی در صنایع آهن و فلز کاربردهای زیادی دارند:

بازیابی مایعات فلزکاری

جاروبرقی صنعتی مایعات فلزکاری مایعات را با سرعت بالا جمع می کند و می تواند این مواد را بازیابی کند. این مکنده ها علاوه بر توانایی برداشت مایعات 100 درصدی ، مایعات با ذرات جامد مانند تراشه ها را نیز بازیابی می کنند و به اهرمی مجهز هستند که واحد را از حالت مکش به حالت پمپاژ تبدیل می کند تا مایعات فیلتر شده را از آن تخلیه کند. 

جمع آوری انواع آلودگی با جاروبرقی صنعتی

طیف وسیعی از جاروبرقی صنعتی موجود برای کاربردهای خاص در زمینه فلزکاری و آواربرداری ، همراه با ابزار و لوازم جانبی متناسب با نیاز برنامه ها ، تجهیزات را فراتر از استفاده در منازل عمومی و مصارف ایمنی و همچنین در ابزارهای تولیدی قرار داده است که باعث افزایش زمان و بهبود کیفیت محصول می شوند. در زیر لیستی از بقایای متداول در صنعت فلزکاری و انواع جاروبرقی صنعتی های صنعتی مناسب برای مقابله با آنها وجود دارد:
خنک کننده ها: مایع خنک کننده ها و تراشه ها به دور از یک مرکز ماشینکاری ، مکنده تخصصی بازیابی مایعات ، مجهز به سبد و بوش تراشه ، باعث حفظ یکپارچگی مایع خنک کننده می شوند و اجازه می دهند مایعات بازیابی شده مجدداً وارد سیستم شوند. استفاده از این خلا ها باعث کاهش میزان تجمع تراشه ها و جریمه های موجود در گلدان می شود که رشد باکتری ها و قارچ ها را در حفظ ایمنی کارگران کاهش می دهد.

لجن: حذف لجن از چاله های ریخته گری و جداول برش جت آب یکی دیگر از کاربردهای متداول برای جاروبرقی صنعتی در صنعت فلزکاری است. این ماده نیمه جامد شنی هنگام تشکیل ذرات و تراشه های باقیمانده در کف شکل می گیرد. این لجن یک گیاه ایده آل برای باکتری ها و قارچ های مضر است که سلامتی کارگران را به خطر می اندازد ، عمر مایعات فلزکاری را کوتاه می کند ، عملکرد دستگاه را تداخل می کند و در نهایت می تواند خطوط مایعات را وصل کند. طبق گفته سازندگان ابزار ، خنک کننده دستگاه کثیف می تواند باعث از بین رفتن حتی 10 درصد از هزینه ابزارها در هر سال شود.
استفاده از یک جاروبرقی صنعتی دائم کار که باعث بهبود حجم زیاد تا پنج تن در ساعت می شود ، نه تنها خرابی لازم برای از بین بردن لجن را کاهش می دهد بلکه کارگران را از مسائل ارگونومیک مرتبط با جمع آوری مکانیکی توده های لجن نیز محافظت می کند.
رشته های فلزی یا تراش های فلزی که توسط ابزار برش یا سنگ زنی برداشته می شوند باید با یک جاروبرقی صنعتی مرطوب و خشک صنعتی تمیز شوند. علاوه بر این ، از جاروبرقی صنعتی ها برای مکیدن سوار از سینی ها و ریختن آن به ماشین های بریکت استفاده می شود.

  • plata sky
  • ۰
  • ۰

فلزکاری یک صنعت گسترده با فعالیت های وسیع است ، بنابراین جای تعجبی ندارد که استفاده از جاروبرقی صنعتی برای محیط های فلزکاری یک ضرورت باشد. محافظت از تجهیزات در برابر گرد و غبار ، و یا در اتمام عملیات ، استفاده از جاروبرقی صنعتی مناسب فلزکاری می تواند باعث افزایش زمان ، حفظ کیفیت محصول ، افزایش ایمنی گیاهان و افزایش طول عمر تجهیزات و مواد گران قیمت شود. در تأسیسات فلزکاری با هر وسعت و هر حجم از کاری استفاده از جاروهای نیمه صنعتی و صنعتی لازم و ضروری بوده و تقریبا در همه کارگاه ها و کارخانه ها و سایر محیط های وابسته می تواند اثری از مکنده صنعتی در محیط مورد نظر دید. در هنگام تمیز کردن یک مرکز ماشینکاری ، ابزار و ماشین یا برش جت آب ، باید به راه حل هایی که تخصصی تر هستند نگاه کنید زیرا جاروبرقی صنعتی به صورت روزانه و همیشگی استفاده می شوند. اغلب کاربران می دانند که چیزی صنعتی می خواهند اما نمی دانند این چیست. برای درک بهتر تنوع در کاربردهای فلزکاری و در نتیجه راه حل های جاروبرقی ، مفید است که برخی از انواع مکنده صنعتی رایج مورد استفاده در صنعت فلزات را بررسی کرده و مرتباً با آوار روبرو شوید.

انواع دستگاه جاروبرقی صنعتی

جاروهای صنعتی کاربردهای متنوعی دارند از همین رو در مدل های گوناگون طراحی و تولید شده اند. 

دائم کار

طراحی شده برای تحمل کار در بیست و چهار ساعت و هفت روز هفته و جمع آوری مواد سخت ، جاروبرقی صنعتی کار مداوم شامل ضربات فولادی سنگین و یا تپه های پودرهای ریز است. به اندازه کافی قدرتمند برای برداشتن یک ماده با چگالی بالا ، جاروبرقی صنعتی های کار مداوم قابل حمل برای افزایش ظرفیت جمع آوری و بهبود کارایی مواد در دسترس هستند.

مکنده ضدانفجار

انواع مختلفی از گرد و غبار قابل احتراق در یک محیط فلزکاری وجود دارد که شامل پوشش های پودری ، آلومینیوم و گرد و غبار منیزیم می باشد و بنابراین جاروبرقی صنعتی گرد و غبار قابل احتراق باید کاملاً پایه شده و پیوند خورده باشد تا شرایط ایمنی را برآورده سازد. این مکنده های تخصصی مانع از انفجار می شوند. اگرچه برخی از خلا های گرد و غبار قابل احتراق با موتورهای الکتریکی در دسترس هستند ، اما مکنده های ضدانفجار دارای نیروی هوا از برق استفاده نمی کنند و هیچ گرمای حاصل از کار تولید نمی کنند.

مکنده مرکزی یا ثابت

این سیستم های تمیز کردن نیاز به چرخ دستی های تراشه و تخلیه دستی را از بین می برد و به اپراتورها اجازه می دهد تا سریعاً نگهدارنده قطعه کار ، قطعات را تمیز کنند. یک سیستم ثابت ثابت شامل یک جاروی و گیرنده تخصصی برای جمع آوری تراشه ها و تخلیه آنها در نقاله های سطح کف یا زیر کلاس برای دفع است که این امر نیاز به خالی کردن طبل مجموعه یا قیف را از بین می برد که باعث می شود اپراتورها بتوانند روی ساخت تمرکز کنند. قطعات بیشتر نوع دیگری از سیستم جاروبرقی صنعتی ثابت به طور خودکار تراشه ها را از ابزارهای فردی جمع می کند و تراشه ها را به یک مکان مرکزی منتقل می کند و نیاز به چرخ دستی های تراشه و تخلیه دستی را از بین می برد.
 

  • plata sky